Utilização dos OVAs (Objetos Virtuais de Aprendizagem) no processo de aprendizagem de alunos desde as séries iniciais utilizando Power Point.

Main Article Content

Romário Lopes Alcântara

Abstract

This paper discussed the use of Virtual Learning Objects (OVAs) for children of first grades, allowing their teachers to build with the same tools available as the Power Point Microsoft or the like, without the need of having to get involved with languages programming, providing the construction of knowledge for children in a more fun way. With this systematic certainly students could devote more to what is reported by the teacher, there is there a learning gains from computer use and more relaxed dynamic, animated to simulate simple and amusing situations facilitating the learning of children in early grades.

Article Details

Section
Artigos
Author Biography

Romário Lopes Alcântara, UNIJUÍ - Universidade de Ijuí rs

COSCARELLI, CARLA V., Novas tecnologias, novos textos, novas formas de pensar, Autêntica, Belo Horizonte, 2003. RIVED. Nas ondas do rádio. Disponível em: http://rived.mec.gov.br/. Acesso em: 18 Maio.2015.  PACIEVITCH, Thais. Disponível em: http://www.infoescola.com/informatica/tecnologia-da-informacao-e-comunicacao/, acesso em 25 out.2012.SCARTON, Gilsa. N. A. Informática Educativa Favorecendo o Processo de Aprendizagem de Crianças com Necessidades Educacionais Especiais, Monografia do Curso de Educação, Unijuí, Ijuí, 2006.UNIJUÃ, Fabrica Virtual. Disponível em http://www.projetos.unijui.edu.br/matematica/fabrica_virtual/ , acesso em 15 out.2012.VALENTE, José, Informática na Educação, Disponível  em http://www.nte-jgs.rct-sc.br/valente.htm acesso em 28 out.2012.Â